آموزش

مینی کیس چیست؟ راهنمای جامع خرید کامپیوتر کوچک

مینی کیس - کامپیوتر کوچک

این روزها، بازار استفاده از مینی کیس ها بیش از پیش داغ شده‌است. بر خلاف آنچه که از ظاهر مینی کیس یا کامپیوتر کوچک تصور می‌شود، این محصولات از کیفیت ساخت و طراحی بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین کاملا قابل رقابت با هم نوعان سایز بزرگ خودشان می‌باشند.

ویژگی ‌های مینی کیس ها:

این کامپیوترها، با دارا بودن چندین پورت خروجی VGA، DP و HDMI ، می‌توانند به روش های مختلف به ما خروجی تصویر بدهند. از بهترین مزایای این مینی کیس های کامپیوتری، طراحی بسیار زیبا و کوچک بودن آن است که جای کمتری را اشغال می‌کنند. عمر این کامپیوتر های کوچک، بین 10 الی 12 سال هست که این امر خودش یک مزیت خیلی خوب برای خرید این محصولات به حساب می‌آید.

ممکن است شنیده باشید که این دستگاه ها، برای کار های رندرینگ خیلی مناسب نیستند، اما این حرف کاملا اشتباه است. مدل های خاصی از این کیس ها وجود دارند که پردازنده و کارت گرافیک قوی را ساپورت می‌کنند که می‌توان از آن‌ها برای برنامه هایی مثل افترافکت، فوتوشاپ، اتوکد، 3D max و …  استفاده کرد.

همه‌‌ی مدل های این کامپیوتر ها، SSD ساپورت هستند و این به معنی سرعت انتقال داده‌ی بالا و لود شدن اولیه‌ی سریع سیستم می‌باشد.

در برخی مدل های خیلی کوچگ که به اون‌ها تین کلاینت می‌گوییم، فن لس هستند یعنی فن ندارند. همین قضیه خودش به معنی صدا و مصرف برق کمتر است.

خرید انواع مینی کیس استوک با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت

مزایای استفاده از کامپیوتر کوچک :

هزینه:

با توجه به این واقعیت که این دستگاه ها از نظر اندازه کوچکتر هستند، به عنوان ارزان قیمت شناخته می‌شوند. کامپیوتر های کوچک، چیزی جز یک نسخه کوچکتر از یک کامپیوتر سنتی نیستند، بنابراین برای کسانی که بودجه کمتری دارند، یک کیس کوچک، بهترین گزینه خواهد‌بود.

اندازه فیزیکی مینی کیس:

این محصولات به دلیل ابعادشان، فضای کمتری را از کاربر اشغال می‌کنند.

انعطاف پذیری:

با دارا بودن انواع پورت های خروجی، می‌توان دستگاه را به چندین نوع مانیتور متصل کرد. در بیشتر مدل ها، اسپیکر، وایرلس و بلوتوث جزء امکانات محصول می‌باشد.

قابل حمل بودن:

برای افرادی که دائما در سفر هستند، مینی کیس‌ها میتوانند، انتخاب بسیار مناسب باشند.

نویز کمتر:

در برخی از مدل های کیس‌های کوچک، ار تکنولوژی فن لس استفاده می‌شود. این یعنی از طرفین گرما را دفع نمی‌کند، بنابراین هیچ صدایی تولید نمی‌کنند.

مصرف برق:

مینی کامپیوترها، مصرف برق کمتری نسبت به کیس‌های سنتی دارند. یک کامپیوتر کوچک، تقریبا یک دهمِ رایانه سنتی یا رومیزی انرژی مصرف می‌کنند. نتیجه این امر، گرمای کمتر و عمر بالاتر قطعات دستگاه است.

 

معایب مینی کیس ها:

درایو نوری در مینی کیس :

بعضی از مدل های mini case ها، درایور سی دی را ساپورت نمی‌کنند. اگر بخواهیم CD drive داشته باشیم، باید از مدل‌های اکسترنال آن استفاده نمود.

پشتیبانی از کارت گرافیک:

برخی از مدل‌های mini case ها، از کارت گرافیک پشتیبانی نمی‌کنند، البته همه‌ی مدل ها به این شکل نیستند و خرید می‌بایست متناسب با نیاز افراد صورت گیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *